Sweden International Horse Show 2015

Här börjar *äventyret* mot El Stockholmo

*spänd förväntan*



 Bästa kvalitén, javisst!
 
Mässan! Dock var det PACKAT med folk, så vi gick mest igenom och tittade och handlade inte så mycket.
Den här masken alltså, hahah!
 
Söndagens frukost på Espressohouse, med Caramel latte och bagel, möms!


 
Lite shopping innan vi tog bussen he


Juuuuulbooord! Göttigt värre!

Hallå! Hej!
 
Vi har haft jätteroligt i Stockholm, först shoppade vi och slogs med alla stockholmare i "black weekend-rean", fast då blev det inte så mycket inköpt eftersom det var såå jobbigt, och såå varmt och så.mycket.folk.
Sedan traskade vi till hotellet och lämpade av alla saker innan vi åt lyx-middag på Burger king. Efter det tog vi pendeln till Solna och där hann vi med att springa in på Mall of Scandinavia, som var jättestort (och även där var det packat med människor och varmt och jäkligt), innan vi gick in till Friends och kollade på mässan och sedan showen! Det var superbra, och man blir så imponerad och inspirerad! Så himla roligt att kolla på att hoppryttare och deras hästar! Och mest imponerande var Alizée Froment med sin häst Mistral, som red Grand Prix dressyr utan utrustning, så häftigt. Så nu ska jag börja öva med Oden då.....
Det var i alla fall en väldigt lyckad dag!
 
På söndagen åt vi frukost och sedan gick vi till Gallerian en sväng innan vi åkte hem och råkade ut för ca. jordens otrevligaste busschaufför. Moa och jag hade precis köpt var sin frappe och när vi gick ombord på bussen så hälsade inte ens surgubben utan direkt ba "sånt där får ni inte dricka här, glass och sån skit, det blir bara massa spill" så jag frågade honom om han tyckte att jag skulle kasta den då jag precis hade köpt den och på det svarade han att "jag hade tio minuter på mig att dricka upp den där utanför". Man bara ????? Alltså förlåt men folk sitter ibland och dricker ÖL på de bussarna och det är förbjudet, men jag får inte ens dricka en kaffe? Det är ju inte så jag är 20 år gammal och kan ta vara på mig själv. Äckliga surpruttgubbe. Så jag kastade bort 50 spänn, tack för det. Och då har jag mååånga gånger tagit med mig kaffe, smoothies, wraps, juice. Tror till och med jag har åkt med den här chauffören tidigare och haft med kaffe. Jag hoppas VERKLIGEN inte att det var för att jag hade två yngre med mig och han antog och jag också var 14-15 och skulle busa och spilla ut och jävlas. För sånt gör ju alla 15 åringar (och yngre). Really.Men det är ju inte själva du-får-inte-ta-med-dig-på-bussen-grejen som störde, utan att han var så jäkla OTREVLIG.
 
Jaja, synd för honom att hans liv suger. På båten var det i alla fall trevligt, det är så himla gott med julbord!!
När jag kom hem packade jag upp, duschade och sen var ju kvällen slut.
 
Ikväll ska det bakas pepparkakor med farmor som kommer hit! Snart är det jul PÅ RIKTIGT! Måste börja preppa inför pepparkakshusbaket, bara det att jag inte riktigt vet vad jag vill ha för hus?  Men det kommer jag baka på färdigköpt deg i alla fall....
 
PUSS!
 
(Och angående mina muskelsträckningar, så kan jag gå normalt nu, men det är fortfarande besvärligt att andas djupt, ta stöd med höger arm, lyfta, knyta skor osv... Har liksom sträckt alla muskler kring axeln, både rygg, bröst och under armen)
 
 
 
 
Hästar, Resa, Vardag | |
Upp