Valborg

 
God morgon!
 
1:a maj är här! Nu får vi hoppas att det är klart med snöandet och kylan så att det äntligen blir lite vår! Igår var det valborg, det firades med att ligga i soffan till halv tolv och slöa, sedan blev det ett träningspass med Hannes. Vid 13 kom Pirjo och Bengt med båten, så då åt vi lunch och sedan satt vi på altanen och solade i några timmar. Det kändes nästan som jag fick lite, lite färg! På kvällen grillade vi korv som alltid, och sedan åkte jag till Bodegan och drack vin tillsammans med Benjamin och Dina! Jag var dock hemma redan kvart över tio, eftersom jag skulle på jobb till 7.30 imorse. 
 
Jag skulle ju ha varit till Ullared denna helgen, men jag vaknade i fredags mådde jag inte alls bra, så jag fick avbryta resan och åka hem :/ Själva grejen med att ta sig hem blev ju ett äventyr i sig, jag klev av i Skärholmen och skulle ta mig till tunnelbanan, men google maps visade helt fel väg, så jag fick ringa mamma (i panik) och be henne guida mig. Men jag kom fram till slut och kunde ta t-banan till Cityterminalen. Väl där så var bussen full till Grisslehamn så då fick jag vänta på nästa buss 12.30. Jag fick fördriva tiden med att äta frukost och gå på stan, haha. Jag var lagom trött när jag kom hem klockan 18, tror jag sov 10 timmar den natten sen!
 
Den här veckan så är jag ledig tisdag, onsdag, torsdag och sen ska jag jobba 7 dagar. Men i helgen kommer Evis hem och då ska vi ut och partaja! Och på torsdag ska jag hålla träning på joobbet, moahaha. Den här veckan ser jag framemot att äta ordentligt och inte massa skräp. Förra veckan blev det massa tårta och annat onyttigt. Det har varit lite sisådär med godiset sen efter påsk så nu tänker jag att jag plockar bort det under maj igen... 
 
Jaja, nu ska jag återgå till mitt,
PUSS!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vardag | |
Upp